Sitenizi Yedekleyin


Uzun bir aradan sonra tekrar yazma fırsatı bulabildim. Neyse fazla uzatmadan yazı yazmamın asıl sebebine geleyim.

Uzun zamandır tamamlamak istediğim, ama okul nedeniyle tamamlayamadığım Wordpress yedek alma ile ilgili yazılarımı son yazım biraz zorlamada olsa tamamlayabildim.

interaktifortam'da yayınladığım yazıların ilki Site Yedek Alma'da sitelerin yedek alma işlemlerinin öneminden ve yedek almada uygulanacak olan basit önlemlerle nasıl büyük sorunları en az kayıpla atlatılabileceğinden bahsettim. İkinci yazı olan WordPress yedek alma başlıklı içerikte en popüler blog site alt yapılarından bir tanesi olan Wordpress için yedek alma yöntemlerinden bahsettim. Wordpress üzerinden yedek alma işlemlerinin anlatıldığı yazıda Wordpress dışında alt yapı kullanan site sahipleri için de kolaylık yedek alma işlemlerini yapabilecekleri ayrıntılar bulunuyor. Yazıda site dosyalarının ve veritabanının ayrı ayrı nasıl yedekleneceği ve yedeklenen dosyalarının ayrı ayrı ne ifade ettiğinden ayrı ayrı bahsedilmiş durumda. WordPress yedek nasıl yüklenir Başlıklı yazıda da bir önceki yazıda ayrıntılı bir şekilde anlatmış olduğumuz yedek alma işleminin siteyi tekrar yedek alındığı içeriğe götürmek için yedek yükleme işleminin nasıl gerçekleştirileceğini anlatıyor.

Yedek alma konusunda ihtiyaç duyulabilecek olan bilgileri genel olarak 3 yazı altında toplamaya çalıştım. Umarım faydalı olabilmişimdir.

Daha sonraki yazılarda görüşmek üzere...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Javascript . , (nokta virgül) Değiştirme

N11 Satış Arttırma

Anaokulu Etkinlikeri Kolay - Okul Öncesi Oyunlar ve Yapımı